プログラム

海外招待 AB    VA

Analyzing users from Korea and Japan for key factors for success. (日本と韓国のユーザー分析による、成功の鍵となる要素の把握)

日時 
8月23日(金) 11:20~12:20
形式 
レギュラーセッション
受講スキル

Data analysis, Game design skill.
データ分析、ゲームデザインのスキル

受講者が得られる
であろう知見

Global mobile game trand & success key factor.
グローバルなモバイルゲームのトレンドと成功要因について

セッションの内容

Through “Wind runner”, the game that took only 1 day to be ranked #1 in Korea and ranked #2 behind “Puzzle Dragon” in Japan, analyze the user trends of Korea and Japan to seek methods for successful global services for the future.

韓国でリリース後一日で 1位、日本では「パスドラ」に続いて 2位を記録したモバイルゲーム「ウインドランナー」を通じて、日本と韓国のユーザートレンドを分析し、今後のグローバルサービスの成功のための方法について模索する。  

本セッションは、韓国ゲーム開発者協会(KGDA)推薦による海外招待セッションとなります。
※ 講演テーマ、講演者、開催日時が変更となりました。(8/9追加情報)

  • Gilhyung, Lee

    Gilhyung, Lee

    Link Tomorrow

    CEO

    2010/04-現在 Link Tomorrow Co.Ltd, CEO
    2003-2010 NHN Game Production, PM
    2002 モバイルベンチャー企業 創業
    2001 証券会社 SE

    - KAIST韓国科学技術院
     Mechanical Engineering 理学学士
    - 延世大学
     Mechanical Engineering 理学修士

    《講師からのメッセージ》

    We are sharing the experience from both Korea and Japan.
    We came to believe that the possibility for success can be advanced when you understand the strength and weakness for the region and prepare for it.

    このセッションでは、日本と韓国両方からなる我々の経験を共有します。
    成功の可能性を広げるために、地域別の強みと弱点を把握し、それに対応することが重要であると我々は理解しています。

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