スマートなアンチチート: 機械学習を利用してプレイヤーの楽しみと利益を保護する Smart Anti-Cheat: Using Machine Learning to protect your fun and profit
講演形式
レギュラーセッション
講演時間
08月22日(水) 17:50 〜 18:50
資料公開
予定あり
受講スキル

ゲームエンジンおよび機械学習における中級レベルの経験者。

Attendees with intermediate game engine and machine learning experience.

得られる知見

機械学習を利用して、適応性のある正確なチート保護を作成する方法。テレメトリ解析、またチートのフォレンジクスの一般的なベストプラクティス。

How to use machine learning to create adaptive, accurate cheat protection. General best practices for telemetry analysis and cheat forensics.

セッションの内容

ゲーム内購入を伴い、ゲームはどんどん息の長いサービスになっています。このようなゲームでプレイヤーをチートやエクスプロイトから保護できないと、見る間にプレイヤーの信頼を失い、その健全なエコシステムを破壊してしまう恐れがあります。この講演では、機械学習を用いてチートを検出および修正し、ゲームとそのエコシステムを保護する方法についてお話しします。ここで紹介する手法を使えば、人間による監視を増やすことなく、プレイヤーに対するチートを識別する汎用的な方法を適宜適応させることが可能です。聴講者は、このような手法に使用するデータについて、また正確な検出方法を構築し、フォレンジックを利用してチートの流れを識別し、信頼できるゲームクライアントの必要性を低減する方法について学ぶことができます。

Games are increasingly becoming long-lived services with in-game purchases. Failing to protect players from cheats and exploits in these games can easily erode player confidence and destroy a healthy player ecosystem. This talk will show how to use machine learning to detect and adapt to cheats to protect a game and its ecosystem. The presented methods provide universal, adaptive identification of cheating players with limited human supervision. The audience will learn which data to use for these methods, how to build accurate detection, use forensics to identify cheat flows, and reduce the need for trusted game clients.

講演者プロフィール

Ferdinand Schober

Microsoft

Xbox Advanced Technology Group

Senior Software Development Engineer

<講演者プロフィール>

フェルディナンド・ショーバーは、マイクロソフト社のXboxアドバンスト・テクノロジー・グループの上級ソフトウェア開発エンジニアです。ゲーム業界に10年以上携わっており、さまざまなプラットフォームのセキュリティーとアンチチート、ゲームサービス、ネットワーキングの分野に情熱を傾けています。フェルディナンドはXbox Oneコンソールの投入、Windows 7のマルチプレイヤープラットフォーム、Windows 10のゲームから、「Gears of War」や「Halo」のフランチャイズのセキュリティーまで、幅広いプロジェクトに携わってきました。また、クラウドベースのマルウェア検出における学術研究や、エンターテインメントセキュリティーにおける研究にも時間を費やしてきました。最近では、クラウドサービス、マルチプレイヤー、ネットワーキング、Xbox Liveエコシステムおよび以降のゲームセキュリティーに取り組んでいます。

Ferdinand Schober is a senior software development engineer in Microsoft's Xbox Advanced Technology Group. He has been in the game industry for over 10 years working on his passions in the areas of security & anti-cheat, game services, and networking across a variety platforms. Ferdinand worked on a breath of projects ranging from Xbox One console launch, the Windows 7 multiplayer platform, Windows 10 gaming, to security on the Gears of War and Halo franchises. He also spent time on academic research in cloud-based malware detection and research in entertainment security. Currently Ferdinand is focusing his work on cloud services, multiplayer, networking, and game security across the Xbox Live ecosystem and beyond.

<受講者へのメッセージ>

たとえゲームセキュリティーのギャップやチートのギャップが小さなものであっても、プレイヤーに与えうる影響がどの程度になるかについては過小評価しがちです。どうかこのような過ちを犯すことなく、常に適切なリソースをゲームの保護に割り当ててください。このプレゼンテーションが、皆さんの取り組みの一助になれば幸いです。力を合わせ、チート保護のさらなる改善を進めましょう!

It is easy to underestimate the impact that even small gaps in game security and cheating can have on players. Please do not make this mistake and always allocate the right resources to protect your game. I hope that my presentation will help you to be more efficient with this effort. Together we can raise the level of cheat protection!