ビデオゲーム制作における人工知能 【Artificial Intelligence in Video Game Production】


講演形式
レギュラーセッション
講演時間
08月22日(水) 11:20 〜 12:20
資料公開
予定あり
受講スキル

ビデオゲーム制作に関わるすべての人 

【Anyone involved in video game production】

得られる知見

人工知能の今後の関わりが、ビデオゲーム開発の創造的プロセスにどのようなものになるのか、またこの流れに乗り遅れないようにするにはどうすべきか、新たな視点を得られます。

【Gain a fresh perspective on what the future involvement of Artificial Intelligence is going to be into the Creative Process of Developing Video Games and how to make sure you don't get left behind.】

セッションの内容

このセッションを①コンテンツ制作での人工知能、②ランタイムでの人工知能、③創造パートナーとしての人工知能の3つのカテゴリーに分け、AIの制作に応用できる可能性の例をふんだんに盛り込んでいます。最初の2つでは、アンドリューのこれまでの経験、現在の取り組み、将来の展望などの数多くの例を紹介します。3つ目は、我々個々人が、創造するものの価値がどこにあるのかを常に認識していることを、どのように確かなものにするかに焦点をあてながら、人間とAIとのコラボレーションのテーマを探究します。AIが人間の仕事に取って代わることを心配すべきでしょうか?あるいは、私たちが創り出すものの真の価値がどこにあるのかを考えなければならないでしょうか?中核となる価値に大幅な焦点を再度当てることなく、世界感、多様性、グラフィックのクオリティ、細部をどのように拡大し続けることができるでしょうか?どのようにして消費者/プレイヤーに近づき、需要と供給のスピードをよりよく伝えることできるでしょうか?AIhどのように私たちを援助してくれるのでしょうか?Andrewは、これらの幅広い課題を検討し、彼の膨大な経験と現在の仕事に基づいた具体的な例を提供します。AIは私たちを魅了してくれるでしょうか?Andrewはこれについてのいくつかのエキサイティングな例も提供します。

【The session will break down into 3 categories all full of examples of potential applications of AI in production: 1) Artificial Intelligence in Content Creation, 2) Artificial Intelligence at Runtime, 3) Artificial Intelligence as a Creative Partner. The first 2 will introduce many examples based on Andrew's experience, current initiatives and future thoughts. The 3rd one is an exploration of the subject of collaboration between humans and AI, with focus on how do we make sure we as individuals are always aware of where the value of what we create lies. Should we be concerned about AI replacing human Jobs? Should be instead think about where is the true value in what we create? How can we continue extending worlds, variety, graphic quality, details without refocusing drastically on the core value? How can we move toward being closer to the consumers/players and address the demand and speed of delivery better? How AI can assist us? Andrew will go over these wide topics and provide concrete examples based on his immense experience and his current work. Can AI inspire us? Andrew will provide some exciting examples for this as well.】

講演者プロフィール

アンドリュー ・マキシモフ/Andrew Maximov

Promethean AI

CEO, Founder

<講演者プロフィール>

ロサンゼルスに拠点を構え、仮想世界を構築する人工知能を制作する企業であるPromethean AIの創設者兼CEO。ゲーム業界のベテランでNaughty Dogにテクニカルアートディレクターとして在籍していたアンドリューは、世に出ている最も困難を極めたゲームにエネルギーを吹き込む仕事の先頭に立ってきました。Develop誌(ビデオゲームの業界誌)とForbes誌(ビジネス誌)の「30歳以下の優れた30人」の一人に選出され、アーティスト、プログラマー、コンサルタント、起業家として、世界中で開かれるコンピューター・グラフィックスのイベントで講演するアンドリューは、ここ何年、創作プロセスを普及し、一人ひとりのクリエイティビティと表現力を強化する活動をおこなっています。

【Founder and CEO of Promethean AI - a Los Angeles based company that builds Artificial Intelligence that builds Virtual Worlds. Game Industry Veteran, Technical Art Director, a former Naughty Dog, Andrew spearheaded cutting edge pipelines that powered some of the most challenging game productions out there. Develop and Forbes magazine's 30 under 30, artist, programmer, consultant, entrepreneur and speaker at Computer Graphics events all across the globe, Andrew for years has campaigned for democratizing the creative process and empowering creativity and expression within every single person.】