エンジニアリング

エンジニアリング

海外招待セッション ENG  

eスポーツの未来:なぜeスポーツはゲーム開発者にとって重要なのか? The Future of eSports: why is this important for game developers?

日時 : 8月25日(木) 11:20~12:20
会場 : R304
形式 : レギュラーセッション
プラットフォーム : コンシューマ PC
難易度 : 辛口(ある程度の経験がある人へ)
写真撮影 :
SNS公開 :
資料公開 : なし
受講スキル
中級。受講対象者:ゲーム開発者、投資家

Intermediate. Target audience: Game Developers, Investors.
受講者が
得られるで
あろう知見
eスポーツをゲーム開発のコア部分とみなして着手すると、パワフルな聴衆との関係づくりと新たなゲームユーザー層の獲得を増やすことができる。

Esports can add a powerful engagement and user acquisition layer to games if it is considered as a core part of game development from the outset.

セッションの内容
eスポーツはゲームとメディアの世界を嵐のごとく席捲している。この4年間に、ゲームの聴衆、ストリーミング・テクノロジー、従来型メディアへの興味、eスポーツに特化した広告が著しく増えている。Sunny氏は、ゲーマー、パブリッシャー、リーグ、ブランドやスポンサー等それぞれにとってのeスポーツのメリットについて説明する。現在メジャーとなっているeスポーツのタイトル、チーム、トーナメントとリーグ、タレント・エージェンシー、配信ネットワーク、メディア、ゲーマーのソーシャル・ネットワークおよびゲーマーのツールについても紹介する。また、eスポーツ事業者やゲーム・パブリッシャーが、eスポーツ事業の拡大のために資金調達をする投資環境についても説明する。特に注目したいのは、モバイルでのeスポーツとeスポーツとバーチャルリアリティ(VR)のクロスオーバーで、これらの未来についても予測する。

eSports has taken the gaming and media world by storm. Gaming audiences, streaming technology, traditional media interest, and advertising opportunities specifically tailored for esports have all grown significantly over the past 4 years. Sunny will talk about the benefit of eSports to gamers, publishers, leagues, and brands/sponsors. This will involve a discussion of existing major esports titles, teams, tournaments & leagues, talent agencies, distribution networks, media, gamer social networks, and gamer tools. Sunny will also explain the funding environment for raising capital as an eSports enterprise or as a gaming publisher looking to expand its esports operation. Particular attention will also be focused on mobile eSports and the crossover between eSports and virtual reality, with predictions stated for the future of both.

講演者プロフィール

Sunny Dhillon

Sunny Dhillon
Signia Venture Partners
Founder and Partner
サニー・ディロンは、カリフォルニア州シリコンバレーの初期ステージのベンチャーキャピタル・ファンド、Signia Venture Partnersの創業者兼パートナー。彼は「Playdom」(Disneyに売却)、「Funzio」(GREEに売却)、「Cie Games」(Glu Mobileに売却)、「Super Evil Mega Corp」(モバイルの「MOBA」、「Vainglory」のデベロッパー)、Phoenix Labs、および「Cruise Automation」(General Motorsに売却)に投資。現在は、モバイルゲーム会社のSuper Evil Mega Corp、モバイルコンテンツ会社のRiffsy、VRコンテンツ会社の8iで取締役会のボード・オブザーバーを務めている。投資家になる以前は、iOSアプリストアで史上初のモバイル・デートアプリを共同創業し、Warner Brosの企業戦略に携わり、DC Entertainmentに取り組む。また、New Line Cinemaのスピンオフ会社が支援したベンチャー企業において最初の事業開発担当として雇用された。それ以前はロンドンのRothschild社のテクノロジーとメディア部門担当のインベストメント・バンカー。オックスフォード大学(BA:文学士)、ロンドン・スクール・オブ・エコノミクス(MSc:経営学修士)、および米国ノースウェスタン大学のケロッグ・スクール・オブ・マネジメント(MBA:経営学修士)を卒業。

Sunny Dhillon is a founder and partner at Signia Venture Partners, an early stage venture capital fund in Silicon Valley, California. His fund has previously invested in Playdom (sold to Disney), Funzio (sold to GREE), Cie Games (sold to Glu Mobile), Super Evil Mega Corp (developers of mobile MOBA, Vainglory), Phoenix Labs, and Cruise Automation (sold to General Motors). He is currently a board observer on the board of directors at mobile gaming company, Super Evil Mega Corp, at mobile content company, Riffsy, and at VR content company, 8i. Prior to becoming an investor, Sunny co-founded one of the first mobile dating apps in the iOS App Store, worked in corporate strategy for Warner Bros, focused on DC Entertainment, and was the first business development hire at a venture backed spin off of New Line Cinema. Prior to that he was a technology and media investment banker at Rothschild in London. He graduated from Oxford University (BA), the London School of Economics (MSc), and the Kellogg School of Management at Northwestern University (MBA).

スポンサーリンク

CEDECにご協力頂いている企業の一覧です。

関連リンク

PERACON2016 ~ガチバトル、カムバック!~ CEDEC+KYUSHU2016 CESAゲーム開発技術ロードマップ2016 ゲーム開発者の生活と仕事に関するアンケート調査 2016 東京ゲームショウ2016 | TOKYO GAME SHOW 2016

CEDiL

CEDiL

CEDiL CEDEC Digital Library は、過去にCEDECで行われた講演の資料アーカイブです。

CEDECチャンネル

CEDECチャンネル CEDECチャンネルYoutube版