受講スキル | This session is intended for professional audio engineers, software engineers, game developers, sound designers, composers, directors, producers, and studios. Open to both technical and non-technical attendees. |
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受講者が得られる | From consumer electronics integration to real-time processing of audio for video games, the entire world will enjoy an unsurpassable spatial audio experience across multiple industries, yielding an incredible market differentiator for licensees of AstoundSound® and the best audio experience possible for the consumer. |
このセッションで紹介されるオーディオ概念は以下のようなものです:
1. オーディオ技術小史:モノラルから現在の技術にいたるまでのオーディオ技術を復習。
2. 脳部伝達関数(Brain Related Transfer Functions)と頭部伝達関数(Head Related Transfer Functions)の比較。
3. 3D空間オーディオ処理の実装:
(i) モノラル入力 - ステレオ出力
(ii) ステレオ入力 - ステレオ出力
(iii) マルチチャンネル入力 - ステレオ出力
(iv) マルチチャンネル入力 - マルチチャンネル出力
4. 業界分析
5. 結論:AstoundSound® - 私たちの日常生活を大幅に向上
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Jerry Mahabub
GenAudio, Inc.
CEO
Mr. Mahabub has 25 years of experience in research and development and 18 years experience in business development. Developed core technologies for more than 270 companies worldwide, both government and commercial, including Boeing, Hewlett Packard, Siemens, Jet Propulsion Laboratories, Tektronix, U.S. Navy, and the U.S. Army. Mr. Mahabub holds a B.S. and B.E. degree in Physics and Electrical and Computer Systems Engineering (ECSE) from Rensselaer Polytechnic Institute (RPI) in Troy, NY.
Mahabub氏は、25年にわたる研究開発経験と18年にわたる事業開発経験を持ちます。ボーイング、ヒューレット・パッカード、シーメンス、ジェット推進研究所、テクトロニクス、米海軍、米陸軍などをはじめとする世界270以上の企業や政府組織のコア技術を開発して来ました。Mahabub氏は、ニューヨーク州トロイのレンセラー工科大学(RPI)より物理学と電気および計算機システム工学(ECSE)の理学士と工学士の学位を取得しています。《講師からのメッセージ》
Michel Henein
GenAudio, Inc.
Vice President Gaming Products
Mr. Henein is a game audio technology expert with over 15 years of experience in both film and game audio engineering. Mr. Henein started working for the film music powerhouse, Media Ventures, as a film music editor in 1997. With an “ear” for the future, in 2002 Michel sought to enter into the new frontier of interactive audio: video games. Mr. Henein shipped three AAA titles from THQ (Pixar’s “Cars”, “MX Unleashed”, and “MX vs. ATV Unleashed”) as a sound designer and led efforts to build a world-class sound studio at THQ's Studios in Phoenix, Arizona (formerly known as Rainbow Studios.) Mr. Henein has provided consultation services and was an instructor at the Conservatory of Recording Arts and Sciences in Phoenix, Arizona where he co-developed a new curriculum specifically designed to teach interactive audio development for video games. Mr. Henein also provided expert consultation and has written several feature articles on the subject of game audio technology for Mix magazine, the leading publication worldwide for professional audio production. Mr. Henein earned an Associates in Recording Arts at Full Sail in Winter Park, Florida and has also studied Business Administration at University of Phoenix, Arizona.
Henein氏は、映画およびゲームオーディオエンジニアリングの両方で15年以上の経験を持つゲームオーディオ技術のエキスパートです。1997年より、Henein氏は映画音楽制作の大手メディアベンチャーズ社で、映画音楽エディターとしてのキャリアを開始しました。未来の音楽を見越して、2002年には、新しいフロンティアであるビデオゲームのインタラクティブオーディオ分野へ足を踏み入れました。Henein氏は、サウンドデザイナーとして、THQから AAA 級タイトルを3つ(Pixarの“Cars”、“MX Unleashed”と“MX vs. ATV Unleashed”)出荷し、アリゾナ州フェニックスに世界級のサウンドスタジオTHQ's Studios(旧Rainbow Studios)を築くことに尽力しました。また、Henein氏は、アリゾナ州フェニックスのConservatory of Recording Arts and Sciencesで、コンサルティングサービスを提供し、講師も勤めました。また、ビデオゲーム向けインタラクティブオーディオ開発の指導のためにデザインされた新しいカリキュラムの共同開発にも携わりました。更にHenein氏は、世界をリードする、プロフェッショナルオーディオプロダクション雑誌Mix Magazineのために、エキスパートコンサルティングを提供し、ゲームオーディオ技術に関するいくつかの特集記事を執筆しました。Henein氏は、フロリダ州ウィンターパークのフルセイル大学レコーディングアーツ科から準学士を取得、アリゾナ州フェニックス大学で経営学も学びました。《講師からのメッセージ》